نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2580
-
الف
+

گردشگر کانادایی: مردم افغانستان بسیار مهمان‌نواز هستند

گردشگر کانادایی از افغانستان به عنوان کشوری امن و ارزان برای گردشگران خارجی یاد کرد.

به گزارش آی فیلم 2، گردشگر کانادایی که به تازگی به ۱۸ ولایت افغانستان سفر کرده، از افغانستان به عنوان کشوری امن و ارزان برای گردشگران خارجی یاد کرده است.

«فرانکو» گردشگر کانادایی که پس از پایان جنگ در افغانستان تصمیم گرفت به افغانستان سفر کند، تاکنون به 18 ولایت از مجموع 34 ولایت این کشور سفر کرده و افغانستان را کشوری امن و ارزان برای گردشگران خارجی می‌داند.

فرانکو با ابراز امیدواری برای سفر به همه کشورها و دیدن فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف به «پژواک» گفت: تاکنون به چین، مصر، رواندا و اتیوپی رفته‌ام. در سپتمبر و اکتبر سال روان در پاکستان بودم و سپس به افغانستان آمدم.

فرانکو درباره سفر به ولایت‌های مختلف افغانستان گفت: صحراهای وسیع نیمروز، کوه‌های پر از برف‌ بامیان و منظره‌های ویژه مناطق دیگر را هرگز فراموش نخواهم کرد.

وی ادامه داد: ولایت مورد علاقه من نیمروز بود؛ قبل از اینکه به نیمروز بروم، انتظار نداشتم به آنجا بروم؛ در آنجا بیابان‌های زیبایی مانند دبی موجود است که قلعه‌های تاریخی زیادی نیز در آن وجود دارد.

این گردشگر کانادایی با تحسین برانگیز خواندن مهمان‌نوازی مردم افغانستان نیز عنوان کرد: هر بار که من در قندهار، مزارشریف، هرات و نیمروز با تاکسی به محلی می‌رفتم، مسافر نشسته در کنارم از من می‌پرسید، آیا تو محلی برای اقامت داری، اگر نداری، تو را به خانه‌ام دعوت می‌کنم.

وی افزود که در این سفر، بازی بزکشی را در مزارشریف تماشا کرده و زمانی که در نیمروز بود، از غذاهای بلوچی و نوشیدن شیر شتر در بیابان‌ها لذت برده‌است.

وی با اظهار اینکه افغانستان کشوری امن و ارزان برای گردشگران خارجی است، گفت: گردشگران سراسر جهان به گفته‌های کسانی که هیچگاه به اینجا نیامده‌اند، گوش ندهند؛ اگر پول و وقت دارند، به افغانستان بیایند.

گردشگر کانادایی در پایان افغانستان را مناسب‌ترین کشور برای گردشگران خواند و تاکید کرد این کشور آثار تاریخی و مکان‌های شگفت‌انگیز و دیدنی بسیاری دارد.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر